Monday, January 11, 2010

الرجالة اللي بتبص وراها

الكرة بتطلع الراجل اللي جوانا"
هو لسة في رجالة ؟ الرجالة ماتوا في حرب 73
ياعم رجالة مين..كفاية إن تامر حسني هو نجم الجيل
--------------------------------------------------------------------------
معانا النهرده في الستوديو في برنامجكم حواء..الدكتور النفسي الشهير فرويد المصري..هنتكلم في موضوع مهم جدا..هو موضوع التحرش
إزيك يا دكتور...تمام يا قمر ..قصدي تمام
احنا عيزينك يا دكتور تكلمنا عن أسباب انتشار التحرش في مجتمعنا
بصي يا قطة...التحرش انتشر بسبب البنات أولا..تلاقي البنت من دول نزلة..ضاربة كيلو دقيق احمر على وشها...وضاربة أكسيجن بس تقيل شوية في شعرها..وضاربة بنطلون أختها الصغيرة اللي عندها 3 سنين..وضاربة الفنلة الداخلية بتاعت اخوها اللي عنده 3 سنين-توأم أختها التانية-.
حضرتك يعني شايف إن الرجالة مالهمش أي ذنب في الموضوع ده
ذنب إيه بس..ده كفاية إن الرجالة مستحملة اللي بيحصل فيهم..احنا نبص آه..غير كده لااا
طيب حضرتك ننقل ل نقطة تانية..زي محضرتك قلت..البص..الرجالة بقت عينيها زايغة قوي..مفيش بنت في الشارع بيسيبوها في حالها..تحس إن هم دكاترة تشريح..يبدأ من الشعر..ويخلصوا عند ضفر صباع الرجل الكبير
بصي حضرتك أنا اتفق معاكي في النقطة دي...احنا بقينا بلد الرجالة اللي بتبص وراها..(تعدي واحدة في الكواليس..يقوم الدوك باصص وراه(

--------------------------------

النهرده وأنا ماشي في الشارع اكتشفت حاجة عجيبة غريبة..اكتشاف عظيم..هضيفو لاكتشافاتي الأخرى العظيمة..بس المرة دي احتمال اعملها نظرية..نظرية:

الرجالة اللي بتبص وراها

مقدمة للنظرية لابد منها:

تعريف:الرجالة اللي بتبص وارها هي عبارة عن رجالة..بتبص وراها

السلوك:تعرف الرجالة اللي بتبص وراها..لما يكون راجل منهم ماشي في الشارع..في اتجاه معيَّن..وتيجي بنت في الاتجاه المعاكس...وتعديه..تلاقي كل الرجالة اللي في نفس اتجاههـا بيبصوا وراهم عالبنت..هما دول الرجالة اللي بيبصوا وراهم.

اماكن تكاثرهم:في الشوارع الزحمة..في المولات..في أي شارع في بنت معدية.

اهدافهم:ملهمش أهداف معينة..بيبصوا على أي بنت وكل بنت..بس ملاحظ إن هم بيحبوا الجانب الخلفي..يعني البنت لازم تبقى ماشي فياتجاه معاكس..

تطورهم:بدأ يظهر نوع جديد...لو البنت ماشية فنفس الإتجاه..بيبصوا وراهم برضه..وفي نوع تاني يقوم ماشي براحة لغاية ماالبنت تعدي...ويبص قدامه عادي..ده نوع مهجن(hybrid.)..ده مش منتشر قوي لانه بيبقى اذكى من التانيين

النظرية:

مصر بقت بلد الرجالة اللي بتبص وراها

شرح النظرية وامثلة:

امشي في أي شارع فيمصر..هتلاقي الرجالة ماشية بقفاها..بطريقة تتحدى جميع قوانين الطبيعة..بيبقى ماشي وهو باصص وراه....

مثال:النهرده وأنا ماشي نحية نفق سيدي جابر..واحدة محجبة معدية عكس اتجاهي في أمان الله..لقيتلك الراجل اللي قدامي لف وبص عليها...البنت أصلا لابسة محترم جدا..

بعديها بشوية..واحدة تانية عدت بس محجبة ولبسة بنطلون..لقيتلك راجل قدامي اام لافف باصص برضه...هو في إيه ..النهرده يوم اللف العالمي ولا إيه؟

بعديها بشوية لقيتلك بنت معدية..بنت بنت يعني...فأنا قلت في ذات نفسي إذا كان المحجبة بصولها دي هيعملوا فيها إيه..قمت وقفت على الخط اللي بيوصل بينها وبين الراجل اللي قدامي...الراجل بيتدور عشان يبوص..لقاني فوشه بابتسم الإبتسامة الشهيرة:"قفشتك يا ابن ال.."

أسباب انتشارها: أيوه كده يا وديع..أخيرا فهمتني

المراجع:قنوات مزيكا..ميلودي..شوموفيز..

أفلام من عينة حين ميسرة..قبلات مسروقة..احاسيس..الريس عمر حرب..كلمني شكرا

أي تعديل أو إضافة مرحب بيه.



No comments:

Post a Comment