Monday, December 14, 2009

سيادة الرئيس - جزء 3


أما أدخل أنام بقى لحسن تعبت النهرده قوي..
يارب احلام بحاجة عدلة النهرده..
في الحلم:
مواطن مصري واقف في طابور العيش وبيتخانق على مكانه مع واحد تاني...قام الراجل التاني مطلع مطوة وغزه..
مواطن مصري تاني راجع من الخليج لأهله في عبارة...العبارة تغرق بيه وبالناس اللي معاه..
مواطن مصري رايح ايطاليا..بطريقة غير شرعية..فيمركب شايلة 30 نفر واخرها تشيل 2...المركب تغرق بيهم..
مواطن مصري راح يتبرع بالدم ..واتبرع كذا مرة...وفي الآخر يكتشف إن الدم بتاعه باظ عشان الاكياس الفاسدة..
مواطن مصري اتصاب في حادثة..رايح يدخل المستشفى..قالوله لازم يدفع 1000 جنيه تحت الحساب..وهو عمال ينزف..
مواطنة مصرية تعبانة عندها برد...راحت تكشف قالولها معندكيش حاجة..تاني يوم اتوفت نتيجة انفلونزا الخنازير..
مواطن مصري بيقبض 300 جنيه فالشهر..عنده عيلة من 6 أفراد..
.........................
يا ساتر يارب إيه الحلم ده...ده الكلام ده كله بسببي...الكلام ده بيحصل في البلد نتيجة سياستي...لأ مش ممكن...
أنا لازم اوقف كل ده...مينفعش اعذب الناس أكتر من كده..
أنا لازم أسيب الحكم..
انوس..اعملي مؤتمر صحفي دلوقتي حالا...
ا:بس الساعة 4 الصبح يا ريس..
مليش دعوة..أنا عايزه دلوقتي حالا..
في المؤتمر الصحفي:
لقد اتخذت قرارا
"طب أنا لو سبت الحكم..هيعملوا فيّا إيه..دول هيطلعوا تيت اللي جابوني..."
أريدكم جميعا ان تساعدوني عليه
"طب أنا لو تنحيت كده هاضيع فرصة جيمي أو علوا انهم يمسكوا الحكم..."
لقد قررت
ده احتمال كمان يقاضوني في محكمة العدل ولا حاجة..."
عزل مجلس الوزراء كاملا متضمنا رئيس مجلس الوزراء...وتعديل المادة ** من الدستور بحيث يتم اختيار الوزراء عن طريق استفتاء شعبي عام..
تمت




No comments:

Post a Comment